P.S. Pavėlavę motyvuoti pasiūlymai dar gali būti priimti.
Trečiasis festivalis „ūmėdė 2025“ kviečia mus nusileisti į žemę ir paklausti, kodėl mes čia taip nejaukiai įsikūrę.
Po medijų ir ekranų sukelto nuovargio bei pojūčių perkrovos kviečiame nusileisti ant žemės, prie kūno, prie šaknų, kad apsikeistume nuomonėmis apie tai, ką sužinojome ten, ir ar buvo verta keliauti?
Naujųjų medijų integracija į meną ir visuomenę vyko perdėtai optimistiškai, o dabar norėtume prisiminti ir atsukti atgal keletą geriausių akimirkų. Pažiūrėkime ir paklausykime jų sulėtintai visi kartu diskutuodami prie tikro laužo.
Trečiasis umede.lt festivalis vyks spalio 16-18 d. SODAS 2123 (Vilnius, LT) erdvėse ir kviečia prisidėti prie simpoziumo, susijusio su vienu iš keturių festivalio krypčių: sodas, krūsnis, laboratorija ir eteris. Žemiau rasite jų aprašymus ir ankstesnių festivalių dokumentaciją.
Pasiūlymus teikite iki 2025 m. balandžio 14 d. adresu https://forms.gle/u34scEBCBZbs3upo7.
x⬳disciplininį simpoziumą, skirtą kylančiam menui ir su juo susijusiems klausimams, kartu organizuoja umede.lt ir VDA FAMM (Vilniaus dailės akademijos Fotografijos, animacijos ir medijų meno katedra). Žemiau pateikiame mokslinio ir meninio komiteto sąrašą. Vilniaus dailės akademija, bendradarbiaudama su SODAS 2123, jau surengė tris simpoziumus: Ne visai karalius, ne visai žuvis (2023 m.), Walking is still honest*: apie buvimą ir judėjimą kartu (2023 m.), X-disciplininį meninių tyrimų ir su jais susijusių klausimų kongresą „Tyrinėti ar ne tyrinėti postdisciplininėje akademijoje?“. (2021).
Kuratorius domina, kaip iš gamtos paimtos šaknų, tinklų ir filtrų sąvokos veikia technologijų persmelktoje realybėje ir kaip tai veikia žmones. Galbūt technologijų veikimo principai nėra taip toli nuo žmogaus ir kitų gyvybės rūšių, o transdisciplininėse meno formose įmanoma šių tikrovių simbiozė? Alternatyvus racionalumas bus vienas iš pasikartojančių festivalio raktažodžių, padedančių suprasti, kaip menininkai gali padėti (iš)gyventi dabartinių krizių (ekologinių, politinių, kultūrinių ir kt.) akivaizdoje.
Po nuovargio nuo medijų, ekranų ir virtualybės kviečiame jus prisijungti prie mūsų savo kūnais ir dalyvaujant performatyvioje bei diskursyvioje programoje permąstyti ir iš naujo pajusti mus supantį pasaulį. Būti atsijungusiam reiškia gebėti atsijungti nuo įvairių srautų ir susikoncentruoti į tai, kas fiziškai ir protiškai yra čia ir dabar bei su kuo.
Simpoziumas festivalyje ūmėdė.lt tyrinėja dalijimosi žiniomis formatus už akademinės bendruomenės ribų. Pirmiausia jis skatina performatyvias (menines) paskaitas, ritualus, dirbtuves, pasivaikščiojimus ir kitas veiklas, išeinančias už „powerpoint“ ir ekrano prieš auditoriją pristatymo formatų ribų. Nors mes fantazuojame apie formatą, nepamirškite savo turinio ir pagrindinės žinutės, nes ne tik medija yra pranešimas.
Žmonės buvo įpratę rinktis į transmediales, ars electronicas, ISEA ir kitus globaliai susipynusius naujųjų medijų renginius, bet kodėl gi nepabandžius surengti jaukaus suinteresuotos bendruomenės susibūrimo Vilniuje, medijų archeologijos sostinėje nuo ankstyvųjų (skaitmeninio) baroko viduramžių.
Kas nutiko po to, kai antropoceno meteoritas nukrito į šiuolaikinį meną, o bioaktyvistai kartu su dirbtiniu intelektu ir XR* susprogdino diskursą, anksčiau vadintą medijų menu?
Festivalio kuratoriai: Vytautas Michelkevičius, Gailė Griciūtė, Ignas Pavliukevičius
Prisidedantys kuratoriai: Nazaré Soares, Johanna Zanon, Anna Mikkola, Katažyna Jankovska ir kiti
Pasiūlymus teikite iki 2025 m. balandžio 14 d.
Paraiškos forma https://forms.gle/u34scEBCBZbs3upo7
Laikas ir formatai
Kolektyvinis laikas yra bendrai vertingas išteklius. Būkime kuklūs rinkdamiesi reikiamą laiko tarpą: 15, 30 ar 45 min. Pagalvokime apie tinkamą kolektyvinio susibūrimo laiką (ar tai būtų dienos, ar vakaro laikas, galbūt per kavos pertraukėlę, ar tarp performansų ar filmų peržiūrų).
Galiausiai išbraukime „p“ iš žodžio „pristatymas“ ir įneškime „b“, kuris galėtų būti ir bendravimas, ir bendruomeniškumas.
Trumpai tariant, kviečiame pasiūlyti performatyvų pokalbį arba teorijos įkvėptą tarpininkavimą ar su medijomis susijusį renginį ar intervenciją į festivalį.
Temos:
Susijusios su jūsų meniniais ar moksliniais tyrimais ir menine praktika.
FKAMA meninė ir socialinė istorija*
Atsijungęs medijų menas
Įkūnytas ir medijuotas menas
Vietinės kilmės postmedijų menas
Senųjų ir naujųjų medijų meno edukacija
Medijuoto meno archeologija
Nepastebėtos fotografijos kaip meno ir medijos savybės
Nepastebėtos garso kaip meno kaip medijos savybės
Perforuotas ir performuotas menas
Ką medijų menininkai veikia offline ir atsijungę nuo tinklo?
Ar žmogaus sukurtas menas taps dar vienu analoginiu medijų menu DI kontekste?
ir t. t.
*FKAMA – anksčiau žinomas kaip medijų menas (Formerly Known As Media Art)
Finansavimas: dalyvavimas ir kavos pertraukėlės nemokamos, atrinktiems dalyviams bus išduotas patvirtinimo raštas, kurį galėsite panaudoti siekdami gauti lėšų iš „Erasmus+“, KUNO arba savo institucinių ir kitų finansavimo šaltinių.
Taip pat galime suteikti Jūsų pristatymui techninę pagalbą, jei tai neviršija mūsų išteklių.
Taip pat galime suteikti lovą trims naktims netoliese esančiuose hostelyje „Downtown forest“ arba nuolaidą vienviečiam ar dviviečiam kambariui.
Vieta: SODAS 2123, Vilniaus dailės akademija ir įvairios miesto vietos
Organizatorius: NVO MENE bendradarbiaujant su Vilniaus dailės akademija
Partneriai: Vilniaus dailės akademija, Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga (LTMKS), SODAS 2123
Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė, visi dalyviai ir jų rėmėjai
Keturios scenos (kryptys):
SODAS:
Sodas yra ta vieta, kurioje žmogus atsiduria akistatoje su kitomis gyvybės formomis. Festivalio kontekste ši erdvė apjungs gamtos stebėjimą, pažinimą ir kritišką žvilgsnį į žmogaus sukeltas ekologines problemas. Sodo scena meniniame formate kvies permąstyti žmogaus santykio su gamta problematiką ir pasiūlys potencialias kitokio ryšio kūrimo strategijas. Nuo medžių šaknų komunikacijos per visą aprėpiančią grybieną iki tūkstančių nervų galūnių baso žmogaus pėdose.
KRŪSNIS (PIRTIS ir KROSNIS):
Krūsnis (plg. krūva) pagal senovės Šiaurės Rytų Europos gyventojų tradicijas yra sukrauta akmenų krūva, skirta arba gamintis maistui, arba suteikti šilumą ir garą pirčiai. Krūsnis suburs apie save teoretikus ir pasakotojus, kurie maisto ir pokalbių keitimosi metu paskleis žinias ir energiją. SODAS 2123 kieme veikianti atvira krosnis maistui gaminti ir pirtis taps svarbios diskursyvios ir įkūnytos scenos, kuriose festivalio dalyviai bendraus ir bendradarbiaus tiek tarpusavyje, tiek su atvykusia auditorija. Kas gali būti smagiau nei jaukiai plevenanti ugnis ir prasmingi pokalbiai šaltą rudens vakarą?
LABORATORIJA:
Laboratorija atspindi darbo kaip (angl. “labour”) sąvoką, pabrėžiant kūrybinio darbo, tyrimo ir eksperimentavimo procesų svarbą. Tai aplinka, skatinanti smalsumu grindžiamus tyrimus kaip metodą meniniam kūrybos procesui. Ši erdvė laiko meną ir mokslą nuolatiniu kontinuumu ir pristato naujų meno formų bei meninių kalbų vystymąsi. Šioje laboratorijoje tarpdisciplininis dėmesys kerta esamas muzikos, vizualiųjų menų, medijų meno ir kitų meninių disciplinų, humanitarinių mokslų bei gamtos mokslų sritis.
ETERIS:
Eteris yra scena, skirta medijų menui, kurioje pati erdvė tampa priemone skaitmeninei komunikacijai. Anksčiau eterio sąvoka buvo siejama su radijo ar televizijos transliacijomis, o dabar ji apima ir internetą bei kitus kompiuterinius tinklus kaip skaitmeninės komunikacijos terpes. Tad tai tampa platforma, kurioje menininkai užpildo eterį naudojant šviesą, garsą ir vaizdą, sukuriant imersyvias patirtis. Čia vyksta naujausių skaitmeninio meno, interaktyvių instaliacijų ir virtualios realybės kūrinių pristatymai, kurie leidžia žiūrovams patirti, kaip laikas ir erdvė yra transformuojami.
Neatsitiktinai šiai scenai pasirinktas žodis graikų mitologijoje reiškia ir viršutinį skaidriausią oro sluoksnį, dievų buveinę. Kokie įmanomi technologijų ir metafizikos lydiniai meniniame formate? Galbūt mokslo dar neįvardintų juslių, vaizduotės ir meno pagalba mes galime plėsti technologijų ribas netikėtomis trajektorijomis ir tokiu būdu keisti savo realybės žemėlapį?
Mokslo ir meno komitetas:
Pirmininkas dr. Vytautas Michelkevičius
Dr. Ignas Pavliukevičius, doc. Gailė Griciūtė, Dr. Marquard Smith (UK), Dr. Lina Michelkevičė, Dr. Irina Gheorghe (RO/DE), dr. Jurij Dobriakov, menininkas-organizatorius Andrew Gryf Paterson (FIN/SCO), Dr. Robertas Narkus, Dr. Akvilė Anglickaitė, Prof. Laura Gudaitė, Dr. Skaidra Trilupaitytė
Kontaktai: fest@umede.lt